Skip to content

Kontaktperson SL. § 52 stk. 3, nr. 6

Hvad består indsatsen af?

Sivitas tilbyder at blive tilknyttet et barn eller en ung som kontaktperson, hvis der er behov for støtte til at skabe en god, struktureret hverdag og opretholde gode relationer.

Hvordan implementerer Sivitas en ordning som kontaktperson?

I arbejdet som kontaktperson er Sivitas’ konsulents tilgang, at støtte den unge borger på en række områder, der giver mening for ham eller hende.

Ved at anvende borgerens egne ressourcer og støtte ham eller hende i at reflektere og opsætte mål, støtter Sivitas bl.a. borgeren i at styrke båndet til tætte relationer og at holde kontakten til institutioner, myndigheder, læge osv. Hvis borgeren er på vej til at flytte hjemmefra, kan konsulenten også understøtte den proces.

Konsulenten benytter sig af metoder, der inddrager borgeren i processen. Der lægges vægt på at opsætte realistiske mål som støtter borgeren i at opretholde skole eller finde og passe en uddannelse, at se fremad og at gøre den ønskede fremtid til en realitet.

Igennem hele indsatsen holder vi rådgiveren opdateret i forhold til udviklingen i sagen. Vi skriver også altid status løbende – første gang efter tre måneder og herefter hver 6. måned.

For at lette samarbejdet med den unge borger, kan Sivitas tilbyde at tilknytte en flersproget konsulent i tilfælde, hvor der er en sproglig barriere.

Hvordan sætter vi et samarbejde i gang?

Hvis du gerne vil sætte gang i et samarbejde med Sivitas omkring ordningen som kontaktperson, er du velkommen til at kontakte os:

Shadman Salih

Tlf.: 42 63 43 40
E-mail: shadman@sivitas.dk

Julie Thuen

Tlf.: 42 63 43 44
E-mail: julie@sivitas.dk

Du kan også kontakte os, hvis du gerne vil høre mere om vores arbejde og muligheder for samarbejde generelt.